World of Warships, najnadanejší z trojlístku
Autor: Redakcia | Publikované: 28.10.2014 | Zobrazené: 3968x
Od nášho posledného posedeníčka s World of Warships ubehol už rok a trištvrte. Podľa našich naivných predstáv a vtedajších informácií už sme mali brázdiť svetové moria v oceľových monštrách vďaka plnej verzii wows, ale faktom je, že hra sa nachádza v štádiu uzavretého alfatestovania. To znamená, že ešte chvíľu potrvá, než ju dostaneme do rúk. Našťastie už ale o hre vieme omnoho viac ako v minulom januári, tak sa na to poďme pozrieť.
V prvom rade musíme dementovať informácie v minulom článku o spojení bojísk s ostatnými hrami od Wargaming - už po vydaní World of Warplanes bolo jasné, že nič také nehrozí a že World of Tanks, World of Warplanes a World of Warships budú prepojené maximálne na úrovni klanových vojen a herných účtov.
Kameň, papier, nožnice a namiesto Spocka lietadlovka
Kameň, papier, nožnice - tu prezentované Bojovou loďou, Krížnikom a Torpédoborcom. Najväčší, najsilnejší a najodolnejší Kameň, teda Bojová loď (Battleship) sa hodí najlepšie proti univerzálnemu bojovému plavidlu ako je Krížnik (Cruiser), ktoré ale vďaka kombinácii rýchlosti a zároveň väčšej palebnej sily bude úhlavným nepriateľom malých torpédoborcov (Destroyer), ktorý si ale vďaka svojej obrovskej rýchlosti a manévrovateľnosti môže (v skupine!) vyšliapnuť na pomalú a smer plavby i streľby ťažko meniacu Bojovú loď.
Zmätení? Bojová loď bude silná proti Krížniku, Krížnik proti torpédoborcu a Torpédoborec proti Bojovej lodi. A obďaleč sa bude plaviť lietadlová loď spoliehajúca sa na letky počítačom riadených bombardérov, ktoré z nej budú vzlietať, slabé aj silné zároveň proti všetkým typom nepriateľov.
Ak sa vám nechce čítať, môžete si nasledujúce informácie užiť aj vo video podobe (anglicky) v peknom vývojárskom denníčku, ktorý sa pýši aj nejakou tou hernou grafikou z práve prebiehajúceho alfatestovania:
Bojová loď (Battleship)
Vládkyňa svetových morí, teda aspoň do nástupu lietadlových lodí. Bojové lode v druhej svetovej vojne disponovali najsilnejšími kanónmi aj najsilnejším pancierom, najväčším dostrelom, ... Nie nadarmo sú najslávnejšie lode z tohto obdobia práve Bojové lode, hoci neboli tak nepotopiteľné, ako sa mohlo zdať. Bismarck, Yamato a Musashi boli pýchou, ale ani jedna sa nedožila konca vojny, napokon rovnako ako britský Prince of Wales.
V hre bude táto loď zraniteľná hlavne lietadlami z lietadlových lodí a samozrejme aj rýchlymi torpédoborcami, ktoré budú môcť bojové lode potrápiť hlavne svojimi torpédami.
Krížnik (Cruiser)
Výrazne menší než Bojová loď, ale oveľa väčší ako Torpédoborec. Krížnik tvorí univerzálnu chrbticu flotily a bude len na hráčovi, ktorým z troch hlavných typov zbraní dá na svojej lodi tejto triedy najväčší priestor - pôjde o torpéda, delá alebo snáď protilietadlovú obranu?
Každopádne pôjde o plavidlo, ktoré bude prispôsobiteľné k rôznym herným štýlom - otázkou samozrejme je, ako budú ktoré "buildy" životaschopné a obľúbené. Flotila sa zrejme bez protilietadlových schopností Krížnikov len tak nezaobíde a niekto bude musieť odháňať od Bojových lodí nepriateľské torpédoborce.
Torpédoborec
Proti ostatným triedam bude výrazne menší, rýchlejší, manévrovatelnejší a samozrejme menej pancierový a vyzbrojený. Ale aj Torpédoborec bude schopný potopiť čokoľvek a to vďaka zbrani, ktorá mu dala meno - torpédam. Jeden šťastný zásah torpédom dokáže vyradiť aj Bojovú loď (akokoľvek je to značne nepravdepodobné), ktorá bude mať problémy aj s tým dostať svojho rýchleho nepriateľa "do zameriavača". Torpédoborce budú navyše v hre disponovať najnižším ponorom, ktorý im umožní takticky využívať plytčiny, na ktorých by iné lode uviazli.
Ďalšou zmienenou vychytávkou bude dymová clona, ktorá pri správnom použití dokáže flotile výrazne pomôcť v zničení nepriateľa. Ak sa ale dostane do rúk neskúsenému hráčovi, môže znepríjemniť život spojencom i sebe oslepením.
Malé drobnosti – HP systém, pohon,…
Z komunitných otázok, na ktoré tvorcovia hry pravidelne odpovedajú, možno zistiť už aj celý rad detailov. My sme si vybrali len pár, o ktorých vám krátko napíšeme.
Taranovanie
Táto taktika je v hre realizovateľná, čo je možno trochu prekvapujúce, ale o to pozitívnejšie zistenie. Dokonca by vraj mala byť bojová loď schopná nabehnutím na menších nepriateľov loď úplne rozlomiť. Takže pozor na kolízny kurz!
Historické bitky
Snáď budú, ale vývojári sa sústreďujú predovšetkým na čo najlepšie vybalansovanie klasických bojov 12 proti 12, kde sa spolu v jednom tíme stretnú lode rôznych národov.
Munícia
Hra bude obsahovať tri typy munície. Trieštivú, priebojnú a niečo medzi (HE, AP, semi-AP). Tá prvá narobí najväčšie škody, ale silnejší pancier jej odolá. Druhá sa hodí na presné útoky proti ťažko obrneným častiam lodí, bohužiaľ s výrazne menším priamym ničivým účinkom, a tretia robí oboje, ale nič poriadne.
Takže kedy?
Uzavretá beta, do ktorej sa teoreticky dá dostať s trochou toho šťastia, by mala začať ešte tento rok. Pol roka do vydaní hry (teda do otvorenej bety) sa nám zdá reálne, avšak sľúbiť vám to nemôžeme my, ako ani tvorcovia.
Diskusia