softmania.sk

• Aplikácií na stiahnutie zadarmo 15026
  • Užívatelia: 3236

Lost Ark RECENZIA: Vynikajúce MMORPG s nádhernou grafikou a skvelými súbojmi

Autor: Redakcia  |   Publikované: 6.3.2022 | Zobrazené: 987x

Tak sme sa konečne dočkali jednej z najlepších MMORPG hier posledných rokov, Lost Ark, ktorá však bola k dispozícii len pre východný trh. Vývojári z kórejského štúdia Gamesmile sa spojili s Amazonom, aby priniesli tento skvelý titul aj pre západné publikum. Vysoké čísla hráčov, ktorí sa pripojili okamžite po spustení, môžeme pripísať ako free-2-play modelu, tak aj vysokej kvalite hry.

Milióny spokojných hráčov denne čakajú niekoľko hodín na to, kým sa môžu pripojiť na preplnené servery, ale očividne to stojí za to. Už teraz je hra jednou z najhranejších na Steame a aj po počiatočnom ošiali si stále udržuje vysoké čísla.

Ako sa hre darí niekoľko týždňov po vydaní? Skrátka famózne, a v podobnom duchu to vidíme aj my v redakcii.

Fantasy, aké tu už dlho nebolo

Lost Ark v sebe spája prvky viacerých ikonických hier, a robí to s pátosom a pritom tak jednoducho. Diablo aj World of Warcraft, len s grafikou pripomínajúcou anime, jednoducho japonský štýl s ostrými hranami.

Ihneď po spustení sa otvorí obrovský herný svet s ARPG súbojovým systémom, ktorý je ako stvorený na online dobrodružstvá. Fantasy, aké sme tu už dlho nemali so všetkým, čo k tomu patrí.

Krásu hry objavíte už hneď pri tvorbe postavy, kde sa vám naskytne nespočet možností. V tutoriáli si potom môžete vyskúšať rôzne povolania, zoznámite sa s brnením a ich schopnosťami, aby ste si mohli overiť, ktoré pozície vám budú sedieť najviac.

Príbeh dotvára hru ako celok

Krajina označená ako Arkesia je miestom, kde už tisícročia bojujú najrôznejšie rasy o mocné relikvie zvané Ark. Po mapke brázdia milióny ďalších postáv a bojovníkov, ktorí sa usilujú o to isté - byť najsilnejší na serveri, poraziť všetkých nepriateľov aj NPC - stručne a jasne MMO titul, na ktorý sa tešíte.

Ark je mocným nástrojom, ktorý slúži na porazenie démonov, no zároveň ide o relikviu, po ktorej démoni túžia a tak sa ocitáte v medzistave, z ktorého niet úniku. Všetko chce ale čas a najmä chuť levelovať, čím získate lepšie vybavenie a presuniete sa od zabíjania najprimitívnejších príšeriek po tých najväčších bossov.

Všetko sa odohráva na pozadí príbehu, ktorý ale, na rozdiel od iných podobných hier, nehrá vôbec dôležitú úlohu. Je dobré niečo o ňom vedieť, ale vôbec si s tým nelámete hlavu a Lost Ark vám ani nedáva príliš pocítiť, že tu nejaký je. Po celý čas sa snažíte byť silnejší, vylepšovať si postavu a postupne sa prepracujete k dungeonom, raidom a najsilnejším postavám v hre. O príbeh sa tak príliš nemusíte starať a slúži skôr ako doplnok pre tých, ktorým svet učaroval ešte o čosi viac. Vedieť predsa lore hry nie je nikdy na škodu.

Lost Ark sa ale necháva inšpirovať aj v iných hrách. Uncharted tu vidno v podobe šialenosti nápadov tvorcov, Alica v krajine zázrakov sa zase vynorí vždy, keď budete porážať bojové mravce a iné príšerky nadmerných rozmerov. Všetko je ale v nádhernom vizuálnom spracovaní, ktorý jednoducho nepustí. Do toho si pripočítajte intuitívne ovládanie, ktoré nie je zložité, ale zároveň ponúka vyžitie pre nováčikov aj skúsených HC hráčov.

Krásna grafika, otvorený svet a skvelé súboje

Grafika by ale sama o sebe nebola postačujúca, keby Lost Ark nemala prepracované herné mechaniky, ktoré z nej robia jedinečné RPG pre všetky typy hráčov. Na druhej strane ale bude veľa mechaník vyžadovať poriadne učenie, s čím ale poradí tutoriál, prípadne samotné grindovanie. V súbojoch záleží na detailoch, na postavení hernej postavy, uhýbaní sa, presných úderoch aj správnom časovaní.

Potešia neustále zmeny tempa, kedy si užijú milovníci pomalých herných pasáží aj akčných sekvencií pri plnení questov, zabíjaní, bossoch a pod. Pomalšie to zase pôjde pri levelovaní, v niektorých úsekoch kampane alebo pri objavovaní nových, no zato krásnych, lokalít. Jedine súbojmi sa naučíte nové skilly a to, ako sa brániť či útočiť proti novým druhom nepriateľov.

Popri tom všetkom spálite mnoho životov, preto nesmú chýbať ani lekárničky, elixíry a všetky možné potiony, ktoré vás udržia pri živote. Komplexne vytvorené lokality vás nadchnú a čoskoro uvidíte, že všetko do seba nejakým spôsobom zapadá.

Jedine levelovaním postavy sa dostanete do endgame, čo ale bude poriadnu chvíľu trvať. Získavate nové herné prežitky, bez ktorých sa nezaobídete - kúzla, petov, mountov, predmety, suroviny a pod. K tomu si prirátajte PvP súboje, zbieranie predmetov, craftenie, tvorbu guildy a máte o zábavu na desiatky až stovky hodín vystarané. Je toho veľa, ale nie tak, aby vás hra preťažila. Práve naopak, všetko nádherne dávkuje a v neskorších častiach hry je na vás, čomu budete venovať väčšinu času.

Nezabudnuteľný online zážitok

Čím hra opäť uchváti a tvorcovia sa s tým poriadne vyhrali, je samotné online hranie. Pozvať priateľa do hry je jednoduché, rovnako ako komunikácia a celkovo tento segment v hre neviazne. Veď zabíjanie bossov, plnenie questov, PvP duelovanie alebo súboje guild sa najlepšie užijú v spoločnosti ďalších bojovníkov. Popri tom sa, samozrejme, môžete preháňať po krajine na mountovi, zájsť si do obchodu po novú výbavu alebo čokoľvek vás napadne.

Aby sme ale hru len nechválili, tak má aj niekoľko väčších či menších nedostatkov. Jedným z tých výraznejších je monetizovanie hry, konkrétne predmetov a kúziel, ako napríklad oživenie v dungeone. Je síce fajn, že si hráči za to môžu zaplatiť a ušetriť tak čas s oživovaním na odľahlom mieste a zdĺhavom presúvaní sa do dungeonu, ale túto možnosť si tvorcovia odpustiť mohli. Vytráca sa tak čaro osudovosti a dôsledkov vášho konania, pretože len na chybách sa človek učí najlepšie.

Pár chybičiek na kráse nekazí výsledný dojem

Hráčov, ktorí nemajú príliš veľa času a chcú si pri hre oddýchnuť, nepoteší ani nutnosť stráviť v hre príliš veľa času na to, aby sa s postavou dostali do endgame. Tá sa sprístupní jedine po dosiahnutí určitých podmienok, ako vylepšený gear na úrovni 15 (každý jeden kúsok). Tomu predchádzajú desiatky hodín grindovania v denných a týždenných aktivitách. Je to veľa, dá sa to zvládnuť, ale nie je to pre každého. Potom je tu aj druhá možnosť, ktorou je práve zakúpenie vylepšení za reálne peniaze, ale to je na každého zvážení.

Jadrom hry ale stále zostávajú dungeony, bossovia, monštrá, lovenie, craftenie, obchodovanie, guildy a to všetko na pozadí obrovského herného sveta s relatívne obstojným príbehom.

Ako sme už spomínali, asi najhorší zážitok na hráčov čaká ešte pred pripojením do hry. Servery sú totiž mimoriadne preplnené a častokrát sa stáva, že je potrebné čakať aj niekoľko hodín, kým sa uvoľní miesto v obrovskej, niekoľkotisícovej fronte. Aj preto sa mnoho hráčov pripája v skorých ranných hodinách a nechávajú po prihlásení zapnutý skript, ktorý automaticky vykoná pár kliknutí myšou za minútu, aby im postavu neodhlásilo.

Finálny verdikt

Milovníci Diabloviek alebo WoW-ka si určite prídu na svoje a vzhľadom na to, že ide o voľne dostupnú hru, má obrovskú hráčsku základňu a je dostupná pre všetkých. Obrovský herný svet prekvitá činnosťami, ktoré hráči môžu robiť a každý si nájde to svoje, či už ide o kampaň, questy, craftenie, učenie nových spellov, súboje s bossmi, PvP, klasické raidy a pod.

Nevýhodou je, že do endgame sa dostanú len naozaj tí najtrpezlivejší a hre budú musieť obetovať tonu času. Na druhej strane ide o zábavný proces, ktorý nenudí a prináša vždy čosi nové.

Lost Ark má nielen nádhernú grafiku, ale aj obrovské množstvo obsahu s pár chybičkami na kráse ako preplnené servery či monetizácia niektorých častí hry. Keďže ide ale o voľne dostupný titul, dá sa to tvorcom prepáčiť a len využili spôsob, ako hru dostať medzi čo najväčší počet hráčov s tým, že potom je na každom, či do hry vloží aj reálne peniaze.

HODNOTENIE: 8/10

Značky

Podobné články